شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

ورزش سرا

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

تصاویر دیده نشده از قلعه نویی و نورافکن


گل دوم سپاهان صحنه های بسیار جالبی را رقم زد. خوشحالی بی سابقه و دیده نشده نورافکن و امیر قلعه نویی برابر تیمی که از آن چهره شدند.



به گزارش "ورزش سه" سانتر از مهدی قائدی و ضربه سر از شیخ دیاباته در دقیقه 79، ده دقیقه آخر بازی را به هیجان انگیز ترین دقایق هفته دوازدهم تبدیل کرد. جایی که سپاهان به استفاده از توپ‌ها بلند رو آورد و موقعیت‌های پی در پی خلق کرد تا در نقش جهان بازنده نباشد. خطرناک ترین سپاهانی که یک بازیکن جوان محور حملات آن‌ها قرار گرفت و او کسی نبود جز امید نورافکن.



بهترین بازیکن سپاهان در لیگ نوزدهم که در روزهای آخر فصل نقل و انتقالات تابستانی به سپاهان آمد تا حالا عصای دست امیر قلعه نویی شود. نورافکن که فصل گذشته یکی از ستاره‌های آبی پوشان پایتخت بود، با توجه به تعلل مسئولان وقت استقلال و عدم پرداخت مبلغ مورد نظر شارلوا برای صدور رضایت نامه (100 هزار دلار) به بلژیک بازگشت و بعد از آن با اصرار قلعه نویی به لیست سپاهان اضافه شد.






نورافکن که تا قبل از این دیدار با ارسال سه پاس گل در رده دوم جدول گلزنان قرار داشت، برابر تیم سابقش به بهترین شکل ممکن اولین گل خود در لیگ با پیراهن سپاهان را به ثمر رساند و منجی ژنرال در یکی از بزرگترین مسابقات سال شد. مهدی کیانی از سمت راست توپ را ارسال کرد تا کی‌روش با ضربه سر توپ را به او برساند. نورافکن با یک رقص پا وریا غفوری و عارف غلامی را با حواس پرتی مواجه کرد. موضوعی که باعث شد او با پای غیر تخصصی یعنی پای راست توپ را از بین پاهای این دو بازیکن استقلال رد کند و به قعر دروازه بفرستد.






اما این گل صحنه های جالبی را در ورزشگاه نقش جهان رقم زد. جایی تصاویر دیده نشده از امیر قلعه نویی و نورافکن به دست آمد. این بازیکن که در ده دقیقه آخر بازی چند تلاش ناموفق برای به ثمر رساندن گل داشت، پس از اولین گلش خوشحالی زاید الوصفی را به نمایش گذاشت و با استارت سریع آغوش سرمربی را هدف گرفت. غافل از اینکه امیر قلعه نویی خوشحال ترین استقلالی است که از باز شدن دروازه تیم سابقش آسمان‌ها را طی می‌کند. با این حال نورافکن خود را با سرعت به لب خط رساند و قلعه نویی هم به سمت او دوید و محکم همدیگر را در آغوش گرفتند. صحنه ای غیر قابل انتظار از قلعه نویی که معمولا فاصله خود را بازیکنانش حفظ می‌کند و سعی دارد با دیگر نفرات کادر فنی یا به تنهایی جشن خوشحالی را برپا کند.






اما حالا فرق داشت؛ قلعه نویی به واسطه شکست فصل قبل برابر استقلال در دقایق آخر بازی برای بردن این مسابقه به آب و آتش زد تا به صدر برسد و فاصله خود را با این تیم افزایش دهد. اما نمایش درخشان شاگردان استراماچونی، سپاهان را وادار به دفاع در خانه کرد و در نهایت همه چیز به ضرر آن‌ها شد. اما گل دقیقه 90+5 نورافکن زندگی را به قلعه نویی بازگرداند؛ گلی به قیمت نباختن در بازی حیثیتی و البته رسیدن به صدر جدول.


www.varzesh3.com

پذیرایی تاتنهامی ها از توپ جمع کن باهوش


کالوم هاینس، توپ جمع معروف تاتنهامی ها، که در دیدار مقابل المپیاکوس، پایه گذار یکی از گل های این تیم شد، در ناهار پیش از دیدار امروز این تیم حضور پیدا کرد.



به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام در دیدار هفته گذشته مقابل المپیاکوس در لیگ قهرمانان، ابتدا با دو گل عقب افتاد اما در ادامه توانست چهار بار دروازه حریف یونانی را باز کند و به یک پیروزی پرگل برسد. گل دوم این تیم روی هوشمندی کالوم هاینس به ثمر رساند که با کمک به شروع بازی از روی یک پرتاب کرنر، باعث شد تا تیم ژوزه مورینیو بازگشتی رویایی را تجربه کند.


مورینیو که بعد ازاین گل با در آغوش کشیدن این نوجوان، از او تقدیر کرده بود، امروز او را به ناهار پیش از دیدار تیمش مقابل بورنموث دعوت کرد تا نشان بدهد که کار این توپ جمع کن نوجوان برایش مهم بوده است.


هاینس به همراه هری کین، کاپیتان تاتنهام، در ناهار امروز این تیم حضور پیدا کرد و بعد از خوش و بش با همه اعضای تیم، روبروی داوینسون سانچس، بازیکنی که توپ را در صحنه پرتاب اوت به او رسانده بود، نشست.


هاینس پس از بازی به سایت رسمی باشگاه تاتنهام در مورد تقدیری که از سوی مورینیو دریافت کرده بود، گفت:" می توانستید از لبخند من بفهمید که این اتفاق باورنکردنی بود. واقعا لازم نبود ژوزه این کار را بکند. واقعا لطف او بود که از من تشکر کرد. این حرکت روز و زندگی من را ساخت. من واقعا عاشق تاتنهام هستم و این لحظه فوق العاده ای بود که هرگز فراموش نمی کنم."


www.varzesh3.com/

یورو 2020: آلمان، فرانسه و پرتغال در گروه مرگ


قرعه کشی رقابت های یورو 2020 در حال برگزاری است و تیم های آلمان، فرانسه و پرتغال در گروه F این رقابت ها، با هم همگروه شدند.



به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی رقابت های سال آینده یورو 2020 امشب در بخارست رومانی برگزار شد و مهمترین اتفاق، قرار گرفتن تیم های فرانسه و آلمان، قهرمان های دو جام جهانی اخیر و پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی یورو در یک گروه بود.


از 24 تیمی که سال آینده در یورو حضور خواهند داشت، تکلیف صعود 20 تیم مشخص شده و تکلیف چهار تیم نهایی را برنده های چهار گروه حاضر در مرحله پلی آف مشخص خواهند کرد.







قرعه کشی کامل رقابت های یورو 2020:



گروه A: ایتالیا، سوئیس، ترکیه، ولز



گروه B: بلژیک، روسیه، دانمارک، فنلاند



گروه C: اوکراین، هلند، اتریش (تیم چهارم این گروه از بین تیم های بلاروس/ گرجستان/مقدونیه/ کوزوو مشخص می شود)



گروه D: انگلیس، کرواسی، جمهوری چک (تیم چهارم این گروه از بین تیم های اسکاتلند/ رژیم اشغالگر قدس/نروژ/ صربستان مشخص می شود)



گروه E: اسپانیا، لهستان، سوئد (تیم چهارم این گروه از بین تیم های وسنی/ ایرلند شمالی/اسلواکی/ ایرلند جنوبی مشخص می شود)



گروه F: آلمان، فرانسه، پرتغال (تیم چهارم این گروه از بین ایسلند/ بلغارستان/مجارستان/ رومانی مشخص می شود)






رقابت های یورو 2020 برخلاف دوره های گذشته، به طور منسجم در یک کشور برگزار نمی شود، بلکه در 12 شهر در سراسر اروپا برگزار می شود که تاکنون تنها 7 کشور میزبان صعودشان به یورو قطعی شده است. شهرهای میزبان گروه های مختلف به این شکل است:



گروه A: رم و باکو



گروه B: سن پترزبورگ و کپنهاگن



گروه C: آمستردام و بخارست



گروه D: لندن و گلاسکو



گروه E: بیلبائو و دوبلین



گروه F: مونیخ و بوداپست







تنها تیم های سید یک که فرصت میزبانی ندارند، تیم های بلژیک و اوکراین هستند. این دو تیم فقط می توانستند در گروه های B یا C قرار بگیرند (بقیه سرگروه ها باید در گروه هایی قرار بگیرند که امکان میزبانی داشته باشند) و با توجه به اختلافات سیاسی اوکراین و روسیه، مشخص بود که شاگردان آندری شوچنکو با هلند در گروه C قرار می گیرد و بلژیک با روسیه و دانمارک در گروه B؛ موضوعی که باعث عصبانیت بلژیکی ها شده بود زیرا بلژیک که یکی از بهترین آمارها در مرحله مقدماتی را داشت، نه تنها امکان میزبانی را ندارد، بلکه باید یک سفر طولانی به سن پترزبورگ داشته باشد.


کوین دی بروین در مورد این مسئله گفته بود:" این شرم آور است. به نظر من، این شبیه یک رقابت قلابی است. فوتبال به شکل فزاینده ای شبیه به یک تجارت شده است."






رود گولیت، کاپیتان سابق هلند، یکی از مجریان مراسم بود. او در سال 1988 با نارنجی ها قهرمانی در یورو را جشن گرفت.






فرانچسکو توتی هم در انجام قرعه کشی مشارکت داشت؛ ستاره سابق آتزوری که پنالتی چیپش به هلند در یورو 2000، یکی از تصاویر فراموش نشدنی این رقابت هاست.






خوش و بش روبرتو مانچینی و گرت ساوتگیت؛ ایتالیا و انگلیس با نمایش هایی که در مرحله مقدماتی نشان دادند، از مدعیان یورو 2020 هستند.

www.varzesh3.com/

تابش: صحبت‌های برانکو مزاح و جوسازی است!


مدیرعامل باشگاه سپاهان با انتقاد از صحبت‌های سرمربی پرسپولیس درباره اشتباهات داوری گفت: اظهارات برانکو ایوانکوویچ جوسازی است و به نظرم او زرنگی کرده است.



مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان در واکنش به صحبت های برانکو ایوانکوویچ بعد از برد مقابل ذوب آهن و انتقاد از داوری ها در آستانه دیدار با سپاهان، در گفتگو با "ورزش سه" گفت: صحبت های برانکو دقیقا جوسازی بود. به نظرم برانکو مزاح کرده است که داوری ها به نفع سپاهان و ذوب آهن است. ما با اصرار از صدا و سیما، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می خواهیم بازی های لیگ را از ابتدا تا الان بررسی کنند. بدون شک سپاهان و ذوب آهن دو تیمی هستند که به شدت از داوری لطمه خورده اند.

وی افزود: پرسپولیس هم تیمی بوده که بیشترین نفع را از اشتباهات داوری برده است. در بازی با ماشین سازی با پرسپولیس، پنالتی محرز برای ماشین سازی گرفته نشد. در بازی با پیکان، خطایی که منجر به گل پرسپولیس شد اصلا خطا نبود. برای همین معتقدم صحبت های برانکو از روی زرنگی و به نوعی مزاح است تا قبل از بازی با سپاهان، اذهان عمومی را منحرف کند. این مزاح جالب و در نوع خودش عجیب است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: در دیدار ما با ماشین سازی و پدیده، از داوری متضرر شدیم. مقابل پدیده یک خطای عجیب روی دروازه بان ما شد که نگرفتند و توپ به کرنر رفت. نزدیک بود همان صحنه به گل پدیده تبدیل شود. یک آفساید اشتباه هم برای سجاد شهباززاده مهاجم ما گرفتند. به هر حال ضمن احترام به برانکو، می گویم ایشان زرنگی کرده است و می خواهد قبل از بازی با سپاهان جوسازی کند.

تابش با بیان اینکه سپاهان برای بازی با پرسپولیس آماده است و محروم و مصدوم ندارد، گفت: امیدواریم یک بازی جوانمردانه انجام شود و هواداران دو تیم، فقط تیم خودشان را تشویق کنند. ان شاءالله که بازی بدون حاشیه باشد هرچند که سرمربی پرسپولیس سعی کرده است جوسازی کند و بازی را از همین حالا به حاشیه بکشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت توسعه با حضور هواداران سپاهان در طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان موافقت کرده است؟ تاکید کرد: ۱۰ درصد طبقه مقاوم سازی نشده است ولی بقیه بخش هایش آماده است. با این حال کارشناسان شرکت توسعه که چند روز پیش به اصفهان آمده بودند، اعلام کردند بهتر است در این بازی هم از طبقه دوم استفاده نشود. فکر می کنم طبقه دوم برای نیم فصل دوم کاملا آماده باشد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان ادامه داد: باوجود اینکه ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه و به باشگاه سپاهان تحویل داده نشده است، اما هزینه های زیادی در ورزشگاه انجام داده ایم و پارکینگ ها و احداث جاده های دسترسی را هم خودمان راه انداخته ایم. تکمیل پارکینگ، احداث جاده، نصب گیت های بلیت فروشی و غیره همه از تعهدات شرکت توسعه و تجهیز است که باید انجام بدهند. هزینه های گزافی در یکی دو هفته اخیر به احترام هواداران متحمل شدیم.

تابش در پایان در خصوص درخواست امیر قلعه نویی برای تقویت تیم در نیم فصل، گفت: هنوز هیچ لیستی برای جذب بازیکنان جدید به ما داده نشده است و باید در نیم فصل بررسی های لازم صورت بگیرد.

varzesh3.com

درد گرو در استقلال؛ سرماخوردگی یا فحاشی؟


مهاجم نیجریه ای استقلال به دلیلی عجیب این روزها انگیزه اش را از دست داده است و تمایلی به ماندن در جمع آبی پوشان ندارد.


به گزارش ورزش سه، الحاجی گرو در ابتدای فصل با استقلال قرارداد امضا کرد و چون حضور او مقارن شد با جدایی مامه تیام خیلی ها این گمان را کردند او قرار است با حضور در استقلال به ماشین گلزنی آبی ها تبدیل بشود.




اما شاید در زمان حضور گرو در استقلال کمتر کسی می دانست پست اصلی او مهاجم هدف نیست و این بازیکن فصل قبل به عنوان مهاجم سایه نقش مهمی در گل های سامان قدوس در لیگ سوئد ایفا کرده بود. همین اشتباه در شناخت توانایی های گرو و پست بازی اش باعث شد از روز اولی که شفر از این بازیکن در ترکیب اصلی استفاده کرد فشار روی او بسیار زیاد شود و این بازیکن با هر موقعیتی که خراب می کرد، باعث نارضایتی هواداران این تیم می شد.



به گفته حاضران در تمرین استقلال حتی اگر گرو کیفیت بازی بالایی هم نداشته باشد، او تا همین چند هفته پیش با تمام انگیزه در تمرین آبی ها حاضر می شد و نهایت کوشش خود را می کرد تا به مهره مهمی در ترکیب استقلال تبدیل شود، اما او مدتی است به یک دلیل مشخص دیگر انگیزه ای برای حضور در تمرین های استقلال ندارد و حتی در 2 روز گذشته به دلیل آنچه سرماخوردگی خوانده است حاضر نشده در تمرین شرکت کند.



اما دلیل بی انگیزه شدن گرو چیست؟ مدتی است که هواداران استقلال با هجوم به صفحه شخصی گرو در اینستاگرام به او فحاشی می کنند و این بازیکن را بابت عملکرد ضعیفش سرزنش می کنند و گفته می شود این بازیکن هم به سرمربی استقلال اعلام کرده است که خودش و خانواده اش تحت فشار قرار گرفته اند و با این شرایط نمی تواند دیگر به کارش ادامه بدهد.



این موضوعی است که شفر هم بعد از بازی با صنعت نفت آبادان به آن اشاره کرد و گفت که در کنفرانس بعدی دلیل ناراحتی او را عنوان می کند.





مهاجم تیم فوتبال استقلال در واکنش به شایعاتی که امروز برخی از صفحات مجازی به راه انداخته بودند، علت غیبت خود در تمرینات استقلال را سرماخوردگی عنوان کرد.




با شرایطی که برای گرو به وجود آمده است او به احتمال فراوان جدا شده قطعی استقلال در پایان نیم فصل اول است و این اتفاق در حالی است که گفته می شود این بازیکن از تیم های ایرانی هم پیشنهاد جدی دریافت کرده است.



البته اصغر حاجیلو سرپرست تیم فوتبال استقلال به ورزش سه می گوید دلیل غیبت گرو مصدومیت و سرماخوردگی است: گرو هم سرماخورده است و هم فیزیوتراپی می کند. همه بازیکنان پول هایشان را گرفته اند و هیچ مشکلی جز مصدومیت وجود ندارد.



صحبت های حاجیلو در شرایطی است که امیرحسین فتحی هم برای پیش بردن اهداف نقل و انتقالاتی استقلال مدتی است به دبی سفر کرده است و ظاهرا انتخاب جانشین گرو مهمترین هدف این تیم در نقل و انتقالات زمستانی خواهد بود.


varzesh3.com

برانکو در نقش روابط عمومی باشگاه پرسپولیس


سرمربی پرسپولیس که در طول حضور چهارساله خود موفقیت‌های بزرگی را برای باشگاه به دست آورده، این روزها در نقش روابط عمومی این باشگاه نیز در حال پاسخ به شایعاتی است که علیه تیم شکل می‌گیرد.



به گزارش "ورزش سه"، بی جهت نیست که هواداران پرسپولیس از سرمربی کروات تیم خود به عنوان مدیر کامل باشگاه یاد می‌کنند. برانکو ایوانکوویچ طی فصول حضور خود در پرسپولیس توانسته علاوه بر نقش موفقش در قامت سرمربی و هدایت فنی تیم، از نظر ساختار مدیریتی نیز تاثیرات خود را به جا بگذارد.



سرمربی کروات پرسپولیس اما طی فصول اخیر و خصوصا چند هفته گذشته مجبور شده نسبت به برخی حواشی تیم نیز خود شخصا وارد شود و ضمن پاسخگویی در این رابطه نقش روابط عمومی باشگاه را نیز عهده دار شود.



روابط عمومی باشگاه پرسپولیس که طی چند وقت اخیر حتی با موضع گیری هواداران این تیم نیز با توجه به عدم پوشش مناسب اخبار و پاسخگویی در قبال شایعات و موضع گیری‌ها مواجه بود، با پوشش مناسبی از سوی برانکو همراه شده است. آخرین صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ در گفتگو با اصحاب رسانه نیز در قبال شایعات این باشگاه بوده است و سرمربی سرخپوشان مجبور شده نسبت به شایعات نقل و انتقالاتی و همچنین اخبار و شایعات مربوط به کنار گذاشتن بیرانوند و نوراللهی پاسخ دهد. موضوعی که انتظار می‌رفت با توجه به انتشار آن در برخی رسانه‌ها ابتدا با موضع روابط عمومی باشگاه مواجه شود.



با این حال به نظر می‌رسد باید تنها روابط عمومی باشگاه در محافلی که نشست خبری و دوربین‌های تلویزیونی حاضر هستند یا در پس بردهای تیم و دریافت پاداش دید و خبرنگاران طی چند وقت اخیر برای هماهنگی‌های لازم در انتظار دستورات لیدرهای باشگاه در محل تمرین باشند. موضوعی که حتی باعث تنش در محل تمرین با توجه به برخورد نامناسب آنها در غیاب روابط عمومی که مسوول آن است، شده است.


varzesh3.com

آلگری: معلوم بود گتوزو مربی خوبی خواهد شد


ماکسی آلگری، سرمربی ایتالیایی یوونتوس تاکید کرد دیدار فینال کوپا ایتالیا برابر میلان بسیار مهم است.


به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس این فرصت را دارد که با برتری در فینال کوپا ایتالیا در بازی فردا شب برابر میلان و تنها یک تساوی برابر رم در هفته آتی سری آ، در فاصله چند روز دبل ایتالیایی خود را جشن بگیرد.







آلگری گفت: هنوز در سری آ به طور قطعی قهرمان نشده ایم اما در آستانه دستیابی به آن هستیم و دیدار برابر میلان اهمیت زیادی دارد و تقریبا یوونتوس را به پایان فصل نزدیک می کند. بازی کردن مقابل میلان بسیار مهم است و فینال کوپا ایتالیا همیشه زیبا است. در 2 بازی اخیر برابر اینتر و بولونیا خیلی خوب نبودیم و فردا شب باید بهتر بازی کنیم.



اما هر نتیجه ای در دیدار فردا شب برابر میلان رقم بخورد، با فتح اسکودتو نیز فصل یوونتوس عالی بوده و باید از آن لذت برد.



گتوزو از همان زمانی که بازی می کرد نیز مشخص بود که در آینده سرمربی خواهد شد زیرا شور و هیجان زیادی داشته و انسان سرسختی است. مربیگری بعد از سالهای دوران موفق در زمین کار آسانی نیست اما او تا به حال در میلان عملکرد خوبی داشته است."


http://www.varzesh3.com/

گلزنان برتر لیگ های اروپا از آغاز سال 2018

حمیدرضا صدر به بهترین مهاجمان لیگ ها اروپایی پس از آغاز سال 2018 پرداخته، آنها هایی که در آستانه پایان لیگ ها سرنوشت نهایی را رقم می زنند.



ده: سرجیو آگوئرو / منچستر سیتی و روبرت لواندوفسکی / بایرن مونیخ با 10 گل

سرجیو طی یک ماه گذشته گلی نزده، فقط برابر آرسنال و چلسی به میدان رفته و به کلنجار رفتن با زانوی آسیب دیده اش پرداخته، ولی در این سیاهه جای دارد و در آستانه آویختن یک مدال قهرمانی دیگر لیگ برتر قرار گرفته.





لواندوفسکی بیست و نه ساله از آغاز سال 2018

متوسط یک گل در هر 65 دقیقه در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان را ثبت کرده. برابر هامبورگ طی پیروزی شش گله بایرن سه گل زده و یک ضربه پنالتی را از دست داده که نخستین ضربه برباد رفته اش از روی آن نقطه بوده، با این وصف در همان دیدار به رکورد 100 گل در بوندسلیگا با آن پیراهن سرخ باواریا رسیده. ماه بعد بهترین بازیکن سال لهستان شده، برای هفتمین بار پیاپی، و برای دویست و پنجاهمین بار در بوندسلیگا به میدان رفته.






نه: لوییز سوارز / بارسلونا با 11 گل

در پاییز می گفتند تمام شده، ولی زدن 21 گل در 25 بازی لیگ نیش زده پسر شیطان نوکمپ یکی از ارکان پرواز بارسا به سوی سه گانه شده. ولو آن که سوارز یک بار هم هم در لیگ قهرمانان این فصل دروازه های را باز نکرده باشد.






هشت: باس داست / اسپورتینگ لیسبون با 11 گل

مهاجم هلندی اسپورتینگ برغم آسیب دیدگی و از دست دادن پنج بازی یازده بازی در سال نو دروازه ها را گشوده. رکورد 23 گل در بیست و سه بازی برای اسپورتینگ از آغاز فصل بازتابنده درخشش بلندبالاترین مهاجم این سیاهه - با 96/1 متر قد - شده.




هفت: بفتیمبی گامیس / گالاتاسرای با 11 گل

در سی و دو سه سالگی دوباره اوج گرفته. آن هم در گالاتاسرای که در جام اروپا برابر استرساند کوچک سقوط کرده. گامیس که سوانسی به او نه گفته در لیگ ترکیه غوغا کرده و 25 گل در بیست و پنج بازی زده. متوسط یک گل در هر 58 دقیقه در سال 2018 خارق العاده بوده.




شش: چیرو ایموبیله / لاتزیو با 12 گل

وقتی با کمتر از نه میلیون پوند راهی لاتزیو شد بازیکن متوسطی بشمار می رفت. ولی حالا با 24 گل صدرنشین گلزنان سری آ است. چیرو در ژانویه چهار گل در نیمه اول دروازه اسپال را گشود تا سرانجام یک لاتزیویی پس از شانزده سال - پس از هرنان کرسپو 2002 - سه گل یا بیشتر طی یک دیدار دروازه را فتح کند. او در فوریه طی نبردهای لیگ اروپا هم سه بار دروازه استوا بخارست را گشود، ولی تیمی که مسیر سر بالایی را می پیمود در ماه جاری طی سه دیدار لیگ برنده نشده و مائورو ایکاردی در اینتر با زدن چهار گل به سامپدوریا، با 22 گل در لیگ، به نزدیکی چیرو رسیده.






پنج: محمد صلاح / لیورپول با 12 گل

غیرمنتظره. باورنکردنی. حیرت آور... رسانه های انگلیسی با این واژه ها به توصیف پسر مصری پرداخته اند. پسری که همه گلزنان تاریخ لیگ برتر را به جنگ طلبیده. چهار گل " Mo "، مخفف " Mohamad " برای رسانه های بریتانیایی، برابر واتفورد او را با رکورد 28 گل در لیگ رساند. رکورد 93/0 گل در هر بازی لیگ همه را میخکوب کرده و بازی برابر بورنموث، استوک سیتی و برایتون در آنفیلد و همین طور کریستال پالاس و وست بروم دور از خانه پیش رو است. صلاح با رسیدن به رکورد 35 گل در لیگ پس از ران هاریس در سوتهامپتون 67-1966 بهترین گلزن در تاریخ لیگ یک / لیگ برتر خواهد شد.







چهار: لیونل مسی / بارسلونا با 13 گل

سال 2018 که آغاز شد در هفته اول ژانویه برای چهارصدمین بار برای بارسا در لیگ به میدان رفت وطی پیروزی سه گله برابر لوانته گل 144 اش در لیگ را زد و کنار گرد مولر(بایرن مونیخ) در زدن بیشترین تعداد گل با پیراهن یک باشگاه قرار گرفت. در شش بازی آخرش در لالیگا و لیگ قهرمانان هشت بار دروازه ها را باز کرده. برابر چلسی در لیگ قهرمانان دو گل زده و به رکورد صد گل در لیگ قهرمانان رسیده و برای طرفدارانش که او را با رونالدو مقایسه می کنند با 123 بازی. در حالی که رونالدو طی 137 بازی در لیگ قهرمانان صد گل زد. همه اینها یعنی مسی در آستانه سی سالگی مفهوم "نزول" را به هیچ گرفته.






سه: یوناس / بنفیکا با 13 گل

ماشین گلزنی بنفیکا در 149 بازی 119 گل زده. او در این فصل 31 بار در لیگ دروازه ها را فتح کرده و از داست 23 گله جلو افتاده... با این وصف نشانی از دعوت به تیم ملی برزیل نیامده.




دو: آنتوان گریزمان / آتلتیکو مادرید با 14 گل

پسر فرانسوی که در نیم فصل اول فقط هفت گل زده بود در آستانه پیوستن به بارسلونا یا منچستریونایتد اوج گرفته.






یک: کریستیانو رونالدو / رئال مادرید با 21 گل

21 گل، بله 21 گل از آغاز سال 2018، آن هم در سی و سه سالگی. رونالدو در سال نو دروازه دپورتیوو، والنسیا، سوسیداد، بتیس، آلاوز، ختافه ایبار، خیرونا و الیته پاری سن ژرمن را به آتش کشیده: یک گل در هر 55 دقیقه. به قول خودش پس از زدن چهار گل برابر خیرونا "... پس از این هیچ وقت، هرگز، کریستیانو دیگری از راه نخواهد رسید".

http://www.varzesh3.com/

تبریک باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت نوروز

باشگاه بایرن مونیخ در صفحه توییتر خود فرارسیدن نوروز را شادباش گفت.



به گزارش ورزش سه، در آستانه آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی و لا به لای پیام های تبریکی که ایرانیان برای یکدیگر ارسال می‌کنند، بزرگ‌ترین باشگاه فوتبال آلمان و یکی از مهم ترین باشگاه های جهان نیز سال نوی ایرانی را تبریک گفت.



حساب توییتر رسمی باشگاه بایرن مونیخ آلمان دقایقی پیش با انتشار عکسی فرارسیدن عید باستانی نوروز و آغاز سال جدید ایرانی را تبریک گفت.

http://www.varzesh3.com/

کارد به استخوانم رسیده است

سعید آذری

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با انتقاد از شرایط مالی این باشگاه و طرز برخورد مدیران کارخانه، گفت: اگر مرا نمی‌خواهند مردانه نامه بزنند و یک نفر دیگر را انتخاب کنند.

سعید آذری در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت این روزهای ذوب آهن پرداخت و ضمن انتقاد از شرایط مالی و کاهش بودجه باشگاه، گفت: کارد به استخوانم رسیده است. وی با بیان اینکه این تیم باید به زودی در مسابقات آسیایی به میدان برود، سکوتش را در قبال مدیران عالی رتبه کارخانه ذوب آهن شکست و افزود: اگر با من مشکل دارند به باشگاه ذوب آهن لطمه نزنند. مدیرعامل ذوب آهن همچنین تاکید کرد که با این وضعیت دیگر نمی تواند برای امیر قلعه نویی بازیکن بگیرد.



مشروح گفتگوی آذری با خبرنگار مهر از دربی اصفهان با سپاهان تا مسائل مالی و جذب سجاد شهباززاده در زیر می آید:


۱۰ امتیاز از ۴ بازی نویدبخش روزهای خوب است

اینکه ما در چهار بازی توانسته ایم ۱۰ امتیاز بگیریم، نویدبخش روزهای خوب است. بازیکنان ذوب آهن دچار تحول شده اند و به تدریج با تلاش امیر قلعه نویی به روزهای خوب نزدیک می شویم. امیدواریم در دیدار با سپاهان هم بازی شایسته ای از خود به نمایش بگذاریم و بتوانیم با تیم های بالای جدول وارد رقابت شویم.


شرمنده ورزشکاران ذوب آهن هستم

متاسفانه تا الان نتوانسته ایم به تعهداتمان به طور کامل عمل کنیم. نه تنها فوتبال بلکه در کل رشته های ورزشی در بخش زنان و مردان تعهداتمان کاملا عملی نشده است و من شرمنده ورزشکارنم هستم. از آنها عذرخواهی می کنم. ما با کاهش شدید بودجه مواجه و با مشکلات خاصی مواجه شدیم.


به جای فیدبک مثبت، بودجه را کاهش دادند

ما نماینده ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم هندی هستیم. باید توجه بیشتری به ما بشود. بخصوص اینکه طی سه چهار سال اخیر موفق ترین تیم ایران بوده ایم و در جام حذفی و سوپرجام قهرمان شدیم و در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد خوبی داشتیم. به جای فیدبک مثبت، ما را در مسیری قرار دادند که بودجه کاهش یافت.


به ما کمک شود همانطور که وزارت ورزش به کمک استقلال و پرسپولیس رفت

انتظار من از مدیران عالی رتبه خود کارخانه ذوب آهن است. شما دیدید که در دو ماه گذشته سازمانهای متبوع نمایندگان ایران در آسیا چه تلاشی کردند تا مشکل بدهی های آنها را حل کنند. وزارت ورزش چه تلاشی کرد که مشکل استقلال و پرسپولیس رفع شود. جا دارد از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش هم تشکر شود که زیرمجموعه خود را مدیریت کرد. ما هم همین انتظار را از شرکت ذوب آهن داریم.




با دست خودمان باشگاه را خلع سلاح کردیم

باشگاه با تلاش زیرمجموعه کارخانه سرپا ایستاد ولی با دست خودمان باشگاه را خلع سلاح کردیم و اسلحه را به دست رقیبان دادیم. ما با یک تیم هندی بازی داریم که تیم قدرتمندی است. انتظار دارم مدیران قدر زحماتی که می کشیم را بدانند. بدون کمک مدیران بالادستی، روزهای خوبی در پیش نخواهیم داشت.


با حضور قلعه نویی انتظار حمایت داشتیم

انتظار ما نامعقول نیست. بودجه ما نسبت به فصل گذشته کاهش داشته است. ما رفتیم امیر قلعه نویی را آوردیم و انتظار حمایت هم داشتیم ولی کاهش بودجه ما را در تنگنا قرار داد و ما را دست خالی گذاشت. ما باید با قدرت در مسابقات آسیایی حاضر شویم. نمی شود با تیم های چند صد میلیاردی کشورهای عربی یا حتی همین تیم هندی با این وضعیت بازی کنیم. دستمان خالی است.


ذوب آهن تا الان فروپاشیده بود اگر ...

اگر باشگاه تا الان سرپا مانده است به خاطر تلاش کادر فنی و کارکنان و حمایت هواداران بوده است. همچنین حمایت چند علاقه مند در مجموعه از جمله آقای ابوتراب فاضل عضو هیات مدیره کارخانه ذوب آهن و اعضای هیات مدیره باشگاه. بقیه مدیران عالی رتبه علاقه ای ندارند. اگر تا الان آقای فاضل کمک نمی کرد، ذوب آهن فرو پاشیده شده بود.


گناهمان چیست؟

ما داریم در ذوب آهن کار جهادی می کنیم. گناهمان چیست که این شرایط را باید تجربه کنیم؟ ما با بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی از «صفر تا صد» ورزشگاه فولادشهر را بیرون ریختیم تا بازسازی کنیم که این در نوع خودش بی نظیر است. این هم از طرز برخوردشان.


اگر مرا نمی خواهند مردانه بگویند برو!

نمی دانم چرا با سیستم هایی که موفق هستند، اینطور برخورد می شود. اگر مرا نمی خواهند، مردانه بگویند برو. تا امروز سکوت کرده بودم ولی دیگر کارد به استخوانم رسیده است.


مهرعلیزاده نگذارد مضحکه عام و خاص بشویم

آقای مهرعلیزاده استاندار اصفهان در چند نوبت از وضعیت تیم های سپاهان و ذوب آهن ابراز نگرانی کرده بود. از ایشان خواهش می کنم نگذارند ذوب آهن با دست خالی به مسابقات آسیایی برود و مضحکه عام و خاص بشود.


از این همه بحث و جدل خسته شدم

برخوردهایی که با ذوب آهن می شود، خوب نیست. بنده بار دیگر می گویم اگر کسی با من مشکل دارد دستخط بدهد تا بروم دنبال زندگی ام. از این همه چالش و بحث و جدل خسته شدم. مگر می شود با این وضعیت به کار ادامه داد؟


در چهار سال چهار زمین چمن درست کردیم

ما طی چهار سال گذشته چهار زمین چمن درست کردیم. از یکی از این زمین ها آمار گرفتم. حدود ۱۳۵۰ جلسه تمرین و بازی روی این زمین برگزار شده بود. برای هر سانس، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان گرفته می شود. حالا شما حساب کنید با این وضعیت چه خدمتی به مجموعه ذوب آهن شده است و چه دستاورد خوبی برای باشگاه داشته ایم.




بدون هماهنگی بودجه باشگاه را بستند

دو سال است که حرفی نزده ام. سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد از بودجه ما کسر کردند. اگر درایت هیات مدیره نبود، تیم نابوده شده بود. امسال هم بدون هماهنگی و یکباره اعلام کردند بودجه ما ۱۲ میلیارد است. ما تیم هایمان را بسته بودیم. با این شرایط که نمی توانیم در مسابقات آسیایی شرکت کنیم. مگر ظرفیت ما چقدر است.


تیشه به ریشه ذوب آهن می زنند

من برای خودم حرص نمی خورم. جایگاه بنده در ورزش مشخص است. دلم برای سیستمی می سوزد که وقتی من و همکارانم آنرا گرفتیم، با ۲۷ میلیارد تومان بدهی در حال نابودی بود. حالا که باشگاه در مسیر خوبی قرار گرفت

https://www.mehrnews.com/news/4194317/

123